להישאר מאחור עולה יותר

כל מי שלמד מעט שיווק בחייו מכיר את הגרף שמדבר על אימוץ של טכנולוגיה חדשה: מרכב או טלויזיה, דרך מחשב וטלפון נייד וכלה ב- iRobot או בית חכם: הראשונים לאמץ את המוצר הם ה"חדשניים", מיד אחריהם מצטרפים המאמצים המוקדמים, לאחר מכן מגיעה רוב האוכלוסיה בשני שלבים, ולבסוף מצטרפים ה"מאחרים", שמאמצים את הטכנולוגיה רק כי אין כבר ברירה. על מאחרים בימינו נמנים אלה שמבקשים שנעביר להם פקס (כי אין להם מייל), למשל.

בואו נדבר

בחיים הפרטיים, המחיר של אימוץ מאוחר של טכנולוגיה היא לא אסון, סתם אי נוחות: אם כולם עברו לסמארטפון בזמן שסבתא שלי עדיין מסתובבת עם טלפון כפתורים – זה אומר שהיא לא תוכל לראות את התמונות של הנכדים בוואטסאפ. לעומת זאת, בעולם העסקי, לאימוץ מאוחר מדי של טכנולוגיות יש מחיר כספי, לעתים מחיר גבוה.

כשספק חומרי ניקוי (ולא בנק או ביטוח לאומי) מבקש מאיתנו להעביר הזמנה בפקס, הוא כנראה מפספס את ההזמנה שלנו, כי לנו אין פקס, ולמתחרים שלו אפשר להעביר הזמנה בוואטסאפ או באי-מייל; כשבית דפוס מתעכב ברכישת מכונות דפוס חדשות אשר תואמות את הצרכים של הדור הנוכחי, הוא כורה לעצמו את הקבר, כי בסופו של דבר כל הלקוחות יעזבו; כשהמתחרים שלך מפרסמים בפייסבוק, ורק אתה לא (כי אתה לא מבין בזה), אתה מפסיד מכירות מדי יום.

השקתה של מערכת Power BI לבינה עסקית מבית מיקרוסופט בעשור השני של האלף הנוכחי היא הבשורה הכי גדולה לבעלי עסקים קטנים ובינוניים מאז כניסת האינטרנט והענ"ן לחיינו: העובדה שהיום כל בעל עסק קטן יכול לקבל נתונים ולנהל את העסק שלו כאילו הוא עומד בראש תאגיד עם מערכות מחשוב בשווי מיליונים היא פורצת דרך.

כדי ללמוד עוד על למה Power BI תשרת את העסק שלכם, לחצו פה.

פאוור בי איי
מערכת Power BI (מקור: אתר מיקרוסופט,
https://powerbi.microsoft.com)

למדו עוד על סביבת Power BI של מיקרוסופט המאפשרת "תובנות מבוססות מידע בדקות (Go from data to insights in minutes)" (מקור, אתר מיקרוסופט).

אחרי שהצליחה להחדיר את וורד, אקסל ופאוור פוינט לחיינו ולגרום להם להיות הלחם והחמאה בשימושים משרדיים, משנת 2011 עמלה מיקרוסופט על מערכת בינה עסקית, שבעוד 5-7 שנים כבר צפויה לשמש 70% מהעסקים בשוק. ב- 7 השנים האחרונות עוסקת ענקית התוכנה בשיפור ושידרוג המערכת, בהתבסס על פידבקים שהיא מקבלת מלקוחותיה בשטח. לאחר שנים בהן הייתה מנת חלקם של ענקים בלבד, הפכה הבינה העסקית לכלי שעושה את ההבדל בכל סוג של עסק קטן.

בין אם אתה עוסק בייבוא ומסחר, ניהול פרויקטים, מוסך, גידולים חקלאיים, מפעל למוצרי נייר, בית מלון, סוכנות ביטוח, חברת הסעות או כל חברה שמנהלת מאגר נתונים (ב CRM, אקסל, סאפ, פריוריטי, חשבשבת או מערכות אחרות), הנתונים שלך חשובים. הרווחיות שלך מונחת בין שלל נתונים קטנים, ושיפורים מינוריים בכל אחד ממרכיבי העלות הם המפתח להגדלת הרווח.

כשיש מערכת חדשה של מיקרוסופט שעוזרת לך לנהל את העסק ברמה שלא הכרת, ולקבל החלטות שמבוססות על נתונים שזורמים מהמערכות בעסק שלך, ואתה לא משתמש בה, אתה משאיר כסף על הרצפה שעה-שעה, חודש-חודש.

למדו עוד על סביבת Power BI של מיקרוסופט.

Comments are closed.